Speciális alakú gyerekszoba vegyes nemű- és életkorú gyerekeknek - Gipszkartonnal ( Funkció - Vázlattervek)

A különleges alaprajzú és lecsapott sarkokkal tagolt gyerekszoba olyan megoldást kíván, amely kissé eltér a szokványos gyerekszobában alkalmazható berendezéstől. Hogyan integráljuk a lecsapott sarkot és fordítsuk a berendezés előnyére? Ennek megoldására mutatok néhány vázlatot. Talán szembetűnő, hogy minden terven előfordul kisebb-nagyobb mértékben a gipszkarton alkalmazása. Valóban, nagyon hasznos találmánynak tartom, melyet mint szobrász az alkotásához használt anyagot, úgy formálhatjuk szinte kedvünk szerint a gipszkartont.is. Ha kell elválaszt, ha kell befogad, ha kell magában hordozza a vezetékeket és világítást, ha kell, csupán dekorációs elemként tűnik fel, stb.
 
Különleges alaprajzú gyerekszoba berendezési vázlat
1. verzió 
Szeparálva

A lecsapott sarok szabadon marad, a magas bútorágy kialakítása alkalmazkodik hozzá. Áttört gipszkartonfalak pedig a funkcionális szeparációt oldják meg a másik ágy és az íróasztal számára.


Speciális alaprajzú gyerekszoba berendezési vázlat




2. verzió
Eltolt ágyrendszerrel, magas szekrénnyel

A lecsapott falrész gipszkartonnal körbeépített, s a lehető legtöbb hely hasznosításra kerül benne. Ívesen kialakított kényelmes lépcső vezet a magasabb ágyhoz.



   
Atipikus alaprajzú gyerekszoba berendezési vázlat



3. verzió
Sok fülkével

Ez a legbonyolultabb gipszkartonrendszer-verzió 45 fokos szögekkel tarkított megoldás, melyben minden négyzet-centiméternyi hely kihasználásra kerül nyitott vagy zárt tárolóként.




A különböző verziók közt funkcionális aránybeli eltolódások vannak. A szeparáció, a nyitott és zárt tárolókapacitás, a játéktér és a tanulási helyszín más-más arányban és megoldásban van jelen. Az igény szerinti végleges verzió kiválasztásakor mérlegelni kell a családi és egyéni igényeket.

Amennyiben kíváncsi egy kiválasztott verzió hangulati terveire, kérem kattintson a következő linkre:

További gyerekszoba tervek-munkák: ITT!
Megvalósult gyerekszobák: ITT!